import java.applet.*; import java.awt.*; /** Yksinkertainen appletti, jossa tapahtumat käsitellään 1.0-mallin mukaisesti */ public class Scribble1 extends Applet { private int lastx, lasty; // Hiiren edelliset koordinaatit. Button clear_button; // Tyhjennysnappi. Graphics g; // Graphics-olio piirtämistä varten. /** Alustetaan nappi ja Graphics-olio */ public void init() { clear_button = new Button("Clear"); this.add(clear_button); g = this.getGraphics(); } /** Käsitellään hiiren painallukset */ public boolean mouseDown(Event e, int x, int y) { lastx = x; lasty = y; return true; } /** Käsitellään hiiren raahaaminen */ public boolean mouseDrag(Event e, int x, int y) { g.setColor(Color.black); g.drawLine(lastx, lasty, x, y); lastx = x; lasty = y; return true; } /** Käsitellään näppäinten painallukset */ public boolean keyDown(Event e, int key) { if ((e.id == Event.KEY_PRESS) && (key == 'c')) { clear(); return true; } else return false; } /** Käsitellään nappien painallukset */ public boolean action(Event e, Object arg) { if (e.target == clear_button) { clear(); return true; } else return false; } /** Apumetodi, jolla piirustus tyhjennetään */ public void clear() { g.setColor(this.getBackground()); g.fillRect(0, 0, bounds().width, bounds().height); } }